Leta i den här bloggen

torsdag 10 december 2009

Mariannetryffel



Mariannetryffel ca 50 st

2 dl grädde
200 g mörk choklad
200 g ljus choklad
1 påse marianne crush eller 150 g marianne karameller
Florsocker till dekoration

Gör så här
Koka upp grädden.
Tillsätt chokladen i bitar. Låt dem smälta och blanda jämnt.
Låt blandningen svalna.
Blanda i marianne-kross. Jag tog vanliga marianne alltså hela och krossade i matberedaren.



Låt blandningen stelna i kylen.
Ta små klickar av blandningen med tesked och rulla dem till kulor med händerna.
Rulla slutligen kulorna i florsocker eller kakao.
Placera i form och förvara svalt.

Så himla goda godisar..


4 kommentarer:

Mia-En bondhustrus godispåse sa...

Mmm gott!! Lägger till i julgodis-att-göra-högen =)

Carro sa...

Tack för dina värmande ord & omtanke ! Ja, ibland blir det lite väl mycket, och det kan vara svårt att prata med sina närstående när de också har det lite jobbigt. Får se hur det ordnar sig med allting. En del utav mig är tjurig och ska klara allt själv, men som det känns nu måste jag ha lite back-up.

Hoppas ni får en bra helg ! Många varma kramar

KarinW sa...

Tjena i julstöket!
De där mariannesmarriga sakerna ska jag prova tror jag för de har jag inte sett förrut. Du har en massa tävlingar på gång också kanske hoppar på dom om jag bloggar något imorgon. Fina tomtar du har, träfamiljen längst ner till vänster har jag också fast tomtefar är enbent och mor utan en arm! De har varit med om mycket dom.
Ha en skön lördag/Karin

Anna sa...

Tack för receptet! De var gudomliga! :)