Leta i den här bloggen

fredag 26 februari 2010

Kyckling på fredag...

Idag så blev det en favorit i repris till middag.
En tacotårta med kyckling helt enkelt.



Tacotårta med kyckling
ca 5 port

1 grillad kyckling
1 brk creme fraiche
1 brk philadelfiaost
1 brk tacosås
2 paket bacon
purjolök
tomater
riven ost
tortilliabröd

Gör så här
Stek baconet i stekpannan tills det fått färg. Häll i kycklingen och låt steka med.
Blanda ihop creme fraiche, philosten och tacosåsen. Häll blandningen över kycklingen och baconet.
Lägg ut ett tortilliabröd på en plåt med bakplåtspapper, bred kycklingröran på, strö över purjolök, sen tortilliabröd på, osså börjar du om.



Jag hade fyra lager med kycklingröran. På översta brödet "locket" lägger du skivade tomater och strör över den rivna osten.



Ställ in i ugnen i ca 10 minuter, tills osten smält.



Servera med en sallad..



Smaklig måltid

Betyget från familjen blev så här:
Tre av fyra va glada och nöjda, kan ni gissa vem som inte va nöjd? jo just det sonen......
Frågade om han tyckte det va gott, varpå han blev tyst....ja men det är ju kyckling i, det är ju inte tacotårtan som du brukar göra säger sonen
? sa jag..
ja varför kan du inte göra som du brukar blir ju fel annars, det ska ju vara köttfärs i tacotårta.......
Ja vad säger man? vet ni vad jag flinar bara och sen mojjar jag ihop nått annat "konstigt" till nån annan dag..

Trevlig helg

7 kommentarer:

Susie i köket sa...

Jag tyckte det lät jättegott!:)

KarinW sa...

Visst är "ungar" roliga?! Har aldrig gjort med kyckling men det verkar super. Det där med magen lät inget vidare, hade du inte ätit något särskilt då som du kan skippa från menyn, typ gurka och äpple med skal? Dina fyllda mackor ska jag testa, perfekt när det blir fjällen och mat till backen.
Ha en skön helg min vän, kram Karin

Remsan sa...

Den här varianten av tacotårta har jag inte smakat. Låter jättegott!

Martina sa...

Visst är ungar roliga. Den ser jättegod ut!

Karin Rosa maränger sa...

Åh men detta måste jag prova, gillar kyckling mer än tacos i vanliga fall så detta tror jag passar mig perfekt!

Helena Ljunggren sa...

Åhå, så krämigt och gott!!

Hanna sa...

Mmm så gott!! Att jag aldrig lär mej att jag inte ska gå in i matbloggar alldeles innan lunch. Ååh vad hungrig jag är!!