Leta i den här bloggen

söndag 7 februari 2010

Melodifestivalen, mat och lite kattungar

Jaha då ha melodifestivalen dragit igång igen då......
Vad tyckte ni om denna omgång?
Jag vet inte riktigt vad man ska säga, tycker då att olas låt va bra men sen tror jag inte jag kan uttala mig så mycket om dom andra.
Jag hade nämligen fullt sjå att hålla mig vaken, sov, vakna, sov, vakna så höll jag på hela melodifestivalen.
Kl 21 nånting gav jag upp och hoppade i säng, vilken partypingla man är va??? eller hur!

Ja ja skit samma, här kommer recept på maten vi åt i alla fall.



Elefantöron

600 gr ryggbiff av älg
salt, pepparmix
1 gul lök

Ostsås

3 dl mjölk
1,5 msk maizenamjöl
100 gr riven ost
1 msk dijonsenap
salt, pepparmix


Gör så här
Skär köttet i ca 2 cm tjocka skivor. Banka det tunt med köttyxan (alltså baksidan av köttyxan).
Värm upp stekpannan och smält en klick smör. Stek köttet ca 1-2 minuter på varje sida (beroende på om du vill ha det blodigt eller inte).
Lägg upp köttet på ett fat sen när det är klart.
Skala och hacka löken och stek den i stekpannan. Häll löken över köttet.

Ostsås
Vispa ihop mjölken med mjölet och värm upp. Rör ned senapen och kryddorna.
Rör i den rivna osten och rör om.
När osten smält är såsen klar..

Vad tyckte då familjen?
Dottern: tyckte såsen blev god och tog om. Köttet fick hon dock lämna till pappa för just hennes skiva va lite röd så hon fick ta en ny..
Gubben: åt och va glad, tyckte köttet blev precis lagomt stekt (han älskar när det är lite rött). Såsen pepprig och god
Jag då?: Köttet blev bra, jag hittade en bit som inte va röd. Såsen blev också god, lite annorlunda..
Sonen va inte hemma och åt. Han och tjejen åt pizza med kompisar..

Måste bara få passa på att visa vilka söta små kissar min faster har just nu..
Hon har nämligen 6 st maine coone kattungar, ca 8-9 veckor gamla är dom nu.
Hon har några av dom till försäljning och är ni intresserade så kan ni titta in på hennes hemsida där finns det kontaktuppgifter också.
Titta in ändå så få ni se kullarna hon har haft för ut också..
Klicka här för att komma till hennes hemsida
Här kommer lite bilder på sötnosarna.







6 kommentarer:

Martina sa...

Vilka söta kissar! En sån skulle man ha, har redan två st katter så det får nog räcka:-)

Anonym sa...

De är ju hur söta som helst! Hoppas att du är piggare nästa lördag...

/K

Anna sa...

Å vilka sötnosar! Men tyvärr har jag fullt upp med mina. Annars hade jag gärna haft en hel drös av katter! /Anna

Hallon & Blåbär sa...

Sen dom började med alla deltävlingar har jag inte tyckte att det varit nån höjdare, så jag satt nog med ½ öga på tv:n och resten på datan =).

Kattungarna är ju bara för söta!

SKOGSHUSET sa...

Elefantöra var ju ett tag sen man testade! Tack för hälsningen - det är kul att vara tillbaka!

I Nadjas kök sa...

men guuud så söta de är!