Leta i den här bloggen

onsdag 6 oktober 2010

Tjejmiddag



För ett tag sen så hade vi en liten tjejträff här hemma, karln åker upp på vinden och vi brudar intog finrummet.
Detta var i alla fall det vi åt till huvudrätt

Festlig tortellinigratäng

500 g färsk tortellini med ost och skinka
1 pkt bacon
1 fläskfile
1 purjolök
1 st röd paprika
4 dl grädde
3 dl köttbuljong
1 nypa salt och peppar
1 msk curry

Gör så här
Koka tortellinin nästan klar.
Strimla fläskfileén, bacon, purjolök och paprika. Fräs bacon och fileén i en panna. Salta och peppra. ställ åt sidan en stund.
Fräs grönsakerna i en gryta och blanda sedan ner fläskfilen och bacon. Strö över curryn. Häll över grädden och buljongen i en gryta red av såsen lite grann. Smaka av med ev mer salt och curry. Blanda i den kokta tortellinin och häll över allt i en smord form. Strö riven ost på. Gratinera i ugnen i ca 10 minuter på 225 grader.
Servera med sallad.

Hade gjort en liten efterrättsbuffe också med 5 olika efterrätter, recepten kommer allt eftersom.

4 kommentarer:

Björknäshäxan sa...

Oooooh, de va så gott, så gott! Speciellt Marianneglassen :o)

Anonym sa...

Hm jag hörde om den där tjejfesten..men eftersom jag är man så var jag ju inte bjuden;-)

Såg ba gott ut.

//DDD

Tina sa...

Ja detta recept har jag oxå provat.. som jag fick av en arbetkollega, mina barn älskade denna rätt iaf. jag har faktiskt gjort den med kyckling oxå...lika gott!

MATBLOGGEN sa...

Så himla gott!! Nu blir ju jag hungrig igen :)