Leta i den här bloggen

fredag 26 augusti 2011

Favorit i repris!

Om ni funderar på vad ni ska äta i kväll så kommer det ett förslag här som mina tonåringar älskar. Jag har lagt upp receptet förut men här kommer det igen.


Tacotårta med köttfärs

7oo g köttfärs
1 gul lök
1 påse tacokryddmix
1 brk tacosås
2 förp philadelfiaost
2 dl lätt creme fraiche
1 röd paprika
1 förp tortillia bröd (stora)
Riven ost

Gör så här: 
Stek köttfärsen i stekpannan med en klick smör.Hacka löken och stek den i pannan också. Blanda i tacokryddan och lite vatten och låt koka ihop.
Rör ihop creme fraiche, philadelfiaost och tacosåsen.
Hacka paprikan och blanda ned i röran. Blanda ned köttfärsen i röran sen varvar du tortillia bröd och köttfärsröran i formen.
Avsluta med tortillia bröd.
Strö över ost.
Ställ in i ugnen i ca 30 min
Servera med sallad...

Tips! detta recept har vi gjort flera flera gånger hemma vi brukar ibland strö ost ovanpå köttfärsröran mellan varje varv. Blir himla gott. Hackad gul lök är också gott att ha i eller purjolök och majs.Testa dig fram till vad du tycker blir bäst!
Familjens smakpanel
Ja eftersom det är tonåringarna som trånat efter denna rätt så förstår ni att dom inte ha speciellt stora invändningar heller. Eller jo förresten! Tror att jag nångång hade i champinjoner och då blev det liv i lucka må ni tro!! Törs inte ens upprepa vad dom sa ;-). Sonen han flyttar hemifrån nu och ville att jag skulle göra tacotårta och lasagne som han kan ta med. Det blir att fixa till det för inte kan man ju säga nej till en sådan önskan!

Trevlig helg på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

En vän till mig gjorde denna taco tårta som hon hittade här hos dig,,,,riktigt god. Nu ska jag göra den själv till helgen. Tack för en bra sida.

Växelhäxan från norrland sa...

Tack själv för att du tittade in! Vad kul att ni gillade maträtten!
Tack för dina vänliga ord och välkommen åter!

Anonym sa...

suuupergo-favvorätt :)mvh Eva.