Leta i den här bloggen

tisdag 3 april 2012

Bakad potatis med räkröra

Varför äter man inte bakad potatis oftare?? Det är ju så himla gott!
Jag och gubben slog äntligen till och åt denna delikata rätt en fredag då det bara va vi två hemma.


Bakad potatis med räkröra

2 dl Creme fraiche
500 g räkor med skal
2 kokta ägg
1 hackad röd lök
dill
Nypa persillade
lite chilisås
salt, peppar
Sen så va tanken att jag skulle ha i röd rom men det glömde jag visst!! Men ni kan ju ta i det tycker jag.
1 bakpotatis per person

Gör så här
Skala räkorna och hacka dom grovt. Skiva ägget i äggskivaren och grov hacka. Blanda alla ingredienser i en bunke och rör om. Ställ in i kylen!
Potatisen bakar du antingen i ugnen i ca 30-40 minuter på 200 grader (vänd potatisen efter halva tiden) eller i mikro i ca 10 minuter. Glöm för all del inte att picka hål i skalet!! Jag tog potatisprovaren.

1 kommentar:

Anna sa...

Fy tusan va gott det där ser ut! Glad påsk till dig och din familj! Kram Anna