Leta i den här bloggen

onsdag 11 juli 2012

Matlagning på muurikkan igen!

 Ja som ni förstår så är vi en hel del ute i stugan nu. Detta är dock gubbens sista semester vecka medans jag ha en till kvar! Läser det gör jag en hel del på semester och nu senast så har jag läst boken som ni ser på bilden Det fördolda heter den med Hjort och Rosendfeldt och den va inte så tokig! Bli lite less dock när det är så liten text i böckerna vill gärna ha lite större bli sååå jobbigt att läsa men men det går ju!


 På bilden är det också med en drink som jag ha gjort på passoa, och en ny flaska som ser ut så här

 Good ol’ Sailor Jungle med smak av guava och passionsfrukt. Klicka på länken så kan ni läsar mera!
 Jo som sagt Passoa, good ol sailor jungle och fruktsoda och massa is. Ungefär en 4 cl jungle och lika mycket passoa. Sen såg jag på länken så är det tipsat om att man kan blanda med Russchian eller Grappo. Du kan även göra en drink som heter Sailor jane och den består av 3 cl good ol sailor jungle, krossad is, 10 cl fruktsoda och en pressad limeklyfta.. Det va dagens drinktips!


Ja middagen ute i stugan tillagas för det mesta på muurikkan när vädret tillåter och förra veckan så va det ju fint hela veckan. Här ha vi fuskat och köpt flintastek, steker på tomathalvor, lite paprika, gul lök och bacon. Till detta så åt vi potatis som hade kokat innan och jag delade dom på hälften och stekte på muurikkan, beasås serverades till!


Katterna våra dom trivs som fisken i vattnet ute i stugan ( ja fast dom föredrar ju land). Dom har dock tyckt att det va lite varmt så dom ha mest legat inne i stugan eller under!

Här har ni vilma

Ronja tjuvade solstolen ett tag, boken bojkottade hon dock!

1 kommentar:

Martina sa...

Vilka söta kissar :-) Har själv två stycken, en vit och en svart. En muurikka skulle jag också vilja ha!