Leta i den här bloggen

torsdag 4 juli 2013

Förrätt med räkor!

Den här förrätten gjorde jag helgen som va och jag tycker att den blev himla smarrig..

Philadelfia ost med vitlök och örter är väl hur användningsbar som hels.. Jag ha fått pippi ( jag vet jag upprepar mig men så är det) på denna ost helt enkelt.. Har den i grytor, köttfärsås, köttfärslimpa, köttfärsbiffar med mera,  med mera...
Måtten är på ett ungefär och här kommer det jag hade i och det blev faktiskt himla gott..

Förrätt med räkor
ca 100 g skalade räkor
1 liten hackad charlottenlök
½ hackad röd chili
riven gurka (utan skal)
100 g philadelfiaost med vitlök och örter
en liten klick majonäs..
1 pressad vitlöksklyfta
salt, peppar,

tillbehör
sallad
gurka
rostad macka!
Gör så här
Blanda ihop ingredienserna till såsen. Rosta en macka och skär bort kanterna. Hacka sallad och strö på. Vill man så kan man bre först med philadelfiaosten.. Lägg på röran och stoppa i skivad gurka.. Klart att servera och hur gott som helst!
Kanske nått att testa till helgen?

Inga kommentarer: