Leta i den här bloggen

tisdag 9 december 2014

Ljuvlig goda laxbiffar!

Åh gud vilken fantastiskt god middag jag gjorde idag!! Visst få man säga så? jo det få man...

Hade ett recept på laxbiffar som jag ha tänkt att testa väldigt länge och i dag va det dags. Bjöd barnen på en himla god middag!

Här kommer receptet!

Lax å räkbiffar med bacon


½ gul lök
400 g laxfile
150 g skalade räkor (jag tog räkor i lag)
3/4 tsk salt
peppar
1 msk potatismjöl
1 pkt bacon
smör att steka i

Tillbehör
skagenröra

Gör så här
Skär laxfilen i mindre bitar. Lägg filen, räkor,hackad lök, salt och peppar i matberedaren och kör till en slät smet. Rör i potatismjölet och låt smeten svälla i ca 5 minuter.
Forma ca 8 biffar och linda bacon runt om. Stek biffarna i smör (ha ordentligt med smör) tills dom är klar. 
Servera med pressad potatis, skagenröra och lite gurka!

SÅ LJUVLIGT GOTT DET BLEV!! va inte sista gången jag gjorde detta kan jag lova. Nästa gång tänker jag även testa att ha i lite hummerfond å pressad citron..Mmmmmm



Receptet hittade jag på mittkök.se

Inga kommentarer: