Leta i den här bloggen

söndag 6 september 2015

Oreo cream cheese cookies


Oreo cream cheese cookies

120 g smör
130 g philadelfiaost
225 g socker
180 g vetemjöl
135 g mörk choklad (grovhackad)
                                               1 pkt oreokex

ev extra choklad som dekoration över kakorna

Gör så här
Sett ugnen på 190 grader.
Börja med att dela på oreokexen och ta bort krämen. Du kan blanda ned krämen i blandningen om du inte vill kasta bort den,  det gjorde jag..
Mixa kexen ordentligt så det blir "finmalet"
Tupperwares lökhackare använder jag, den ær outstanding när du ska mala ned kex å nötter.


Rör ihop philadelfiaosten och smöret så det blir fluffigt.(den ska vara rumstempererad så ta fram osten å smöret en stund innan)
Tillsätt socker och rör det fluffigt.
Tillsätt mjöl och 3 msk av dom mixade oreokexen. Vispa om så det blandas väl. Rör sedan i den hackade chokladen med en slickepott. Anvænde en glasskopa så du få lika storlek på kakorna och rulla kakorna i kexsmulorna. 


Lägg kakorna  på en plåt med bakplåtspapper. 
Ställ in i ugnen i ca 12-15 minuter. Ringla ev lite smält choklad över kakorna när dom kallnat!

Skålen skrapades ren, å kan meddela att smeten va goooood! å kakorna blev lika goda dom fast mina såg inte riktigt ut som bilden som frestade mig att gøra dom! Lænk hær!


Hær kommer lite bilder från i somras då mina barn å förældrar va och hælsade på. 
Vi va och besøkte kerringøya och dær va det himla fint! 
Fikade vid havet och plockade snæckor..
















Inga kommentarer: